Η έκθεση «Pablo Picasso: Εξορία και Νοσταλγία» έχει ως επίκεντρο την πολύχρονη και πολυδιάστατη φιλία του Pablo Picasso με τον κουρέα και φίλο του Eugenio Arias, εξόριστο αντιστασιακό. Μέσα από την αλληλογραφία των δύο ανδρών φωτίζεται η ταραχώδης περίοδος του εμφύλιου πολέμου στην Ισπανία και της μεταπολεμικής εποχής, οι δεσμοί με τη Γαλλική Αντίσταση και το παράνομο Κομμουνιστικό Κόμμα της Ισπανίας. Σχέδια ταύρων και ταυρομάχων, σκηνές της αρένας, η αγάπη και η νοσταλγία για την πατρίδα, η αλληλεγγύη για τον συναγωνιστή και (συν)εξόριστο συμπατριώτη, σημαντικές πολιτικές παρεμβάσεις και καλλιτεχνικές χειρονομίες, όλα ιδωμένα μέσα από τη στενή φιλία που αναπτύχθηκε μεταξύ του Pablo Picasso και του Eugenio Arias, αποτελούν τους βασικούς άξονες της διεθνούς έκθεσης του MOMus-Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης, σε συνδιοργάνωση με το Museo Casa Natal Picasso. Η οπτική ταυτότητα έχει ως κεντρικό key visual το γράμμα Α το οποίο παραπέμπει στο πολυσχιδές σύμπαν του Pablo Picasso και σε αγαπημένα μοτίβα της πατρίδας του [ο ταύρος]. Το σχεδιαστικό αυτό εύρημα αναπτύσσεται τυπογραφικά ως σήμα κατατεθέν της έκθεσης εξυπηρετώντας τόσο τον εκθεσιακό σχεδιασμό, όσο και τις έντυπες και ψηφιακές εφαρμογές. Η μονοχρωματική παλέτα, με την επιλογή χρήσης του θερμού πορτοκαλί χρώματος, νοηματοδοτεί τις καταγωγικές ρίζες του καλλιτέχνη και εκφράζει τον δυναμικό και μοναδικό χαρακτήρα των έργων του. Στον συνοδευτικό κατάλογο υιοθετείται μια αντίστοιχη σχεδιαστική προσέγγιση, θέλοντας να αναδείξουμε τα ίδια τα έργα και το σπουδαίο αρχειακό υλικό της έκθεσης. Η ανοιχτή βιβλιοδεσία, τα τυπογραφικά στοιχεία και το καθαρό βαθύ πορτοκαλί χρώμα δημιουργούν ένα συνεκτικό σύμπαν που αποτυπώνει την πολυσχιδή εικαστική ματιά του Picasso.